tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (ipet) dla ucznia z asd

Wsparcie językowe dla uczniów cudzoziemskich – dobre praktyki

Współczesna szkoła obejmuje swoim oddziaływaniem coraz bardziej zróżnicowane kulturowo grupy uczniów. Efektywne wsparcie językowe dla uczniów cudzoziemskich staje się kluczowym elementem integracji oraz powodzenia ich edukacji. Poznanie i wdrażanie dobrych praktyk w nauczaniu języka polskiego jako obcego wymaga metodycznego podejścia,…

tworzenie przestrzeni włączającej w klasie wielokulturowej

Tworzenie przestrzeni włączającej w klasie wielokulturowej

Tworzenie przestrzeni włączającej w klasie wielokulturowej to wyzwanie, z którym współcześnie mierzy się wielu nauczycieli. Odpowiednie działania pedagogiczne, uwzględniające zróżnicowanie kulturowe, sprzyjają budowaniu poczucia przynależności oraz optymalnych warunków do rozwoju wszystkich uczniów. Niniejszy poradnik dostarcza sprawdzonych, praktycznych wskazówek, które wspierają…