trening umiejętności społecznych (tus) dla uczniów w spektrum autyzmu

Trening umiejętności społecznych (TUS) dla uczniów w spektrum autyzmu

Trening umiejętności społecznych (TUS) jest jednym z kluczowych narzędzi wspierających rozwój kompetencji komunikacyjnych, współpracy i adaptacji społecznej u uczniów w spektrum autyzmu. Wdrażanie TUS w realiach szkolnych stanowi ważny element budowania inkluzyjnego środowiska edukacyjnego oraz podnoszenia jakości funkcjonowania dzieci ze…

tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (ipet) dla ucznia z asd

Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET) dla ucznia z ASD

Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET) dla ucznia z ASD stanowi kluczowy element skutecznej pracy pedagogicznej i terapeutycznej. Personalizacja wsparcia wymaga dokładnego rozpoznania specyficznych potrzeb dziecka ze spektrum autyzmu, wielowymiarowej diagnozy funkcjonalnej oraz umiejętnego projektowania celów i strategii. Artykuł omawia zasadnicze…

wspomaganie komunikacji u uczniów z autyzmem metody i narzędzia

Wspomaganie komunikacji u uczniów z autyzmem – metody i narzędzia

Wspomaganie komunikacji u uczniów z autyzmem stanowi jeden z kluczowych obszarów oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych. Skuteczne metody oraz narzędzia wspierające rozwój języka i interakcji społecznych pozwalają dzieciom z autyzmem na budowanie relacji, skuteczne wyrażanie potrzeb i efektywniejsze uczestnictwo w życiu szkolnym. Poniższy…